Unified Agent Desktop

Een unified agent desktop (UAD) is een applicatie waarin informatie en applicatiefunctionaliteiten worden geboden, die voor de klantenservicemedewerker het belangrijkst zijn tijdens het afhandelen van het klantcontact. Dit wordt bereikt door een extra applicatie over alle bestaande applicaties heen te bouwen die alleen dat toont wat voor de medewerker belangrijk is en alleen die functies biedt die de medewerker ook echt nodig heeft voor het type gesprek. Het fenomeen UAD bestaat al geruime tijd. In veel organisaties is in het verleden veel geïnvesteerd om een cockpit te creëren, die het leven voor klantenservicemedewerkers, klanten en management een stuk aangenamer moest maken. Het ging hier vaak om erg kostenintensieve applicaties en projecten vol maatwerk en dure integraties. Gelukkig is het integreren van applicaties dankzij de opkomst van open standaarden gemakkelijker en voordeliger geworden en zijn er op de markt steeds meer leveranciers en applicaties beschikbaar die de UAD binnen handbereik brengen. Vaak bieden deze applicatie ook functionaliteiten op het gebied van scripting, CIM/CRM en kennismanagement.

Expert Power consultancy kent de oplossingen en leveranciers in de markt en heeft ruime ervaring op het vlak van het selecteren, implementeren en configureren van unified agent desktop oplossingen. Expert Power consultancy kan u ondersteunen met onder andere de volgende diensten:

Lees ook het artikel Unified agent desktop: de heilige graal voor contact centers