Multi-channel strategie

Overweegt u de inzet van een nieuw klantcontactkanaal voor uw klantenservice of juist het uitfaseren ervan? Of overweegt u nieuwe ICT-oplossingen voor uw contact center aan te schaffen of om veranderingen door te voeren in de inrichting van uw bereikbaarheid? Dan is het verstandig om eerst terug te gaan naar de basis: uw kanaalstrategie. Een goed uitgedachte en doorgerekende kanaal- of multi-channel strategie is het startpunt van alle grote veranderingen in uw klantenserviceorganisatie. Wie zijn uw klanten en wat willen ze? Welke contactkanalen gebruiken ze en voor wat soort communicatie? Wat zijn de kosten voor uw organisatie van deze contactkanalen? En wat zijn uw doelstellingen? Allemaal vragen die beantwoord worden in een goede kanaalstrategie.

Expert Power consultancy heeft ruime ervaring in het opstellen en toetsen van multi-channel strategieën en helpt u graag met het beantwoorden van alle vragen die komen kijken bij het opstellen ervan. Wij kunnen u ook helpen met onder andere de volgende zaken:

  • Toetsen bestaande kanaalstrategie aan huidige marktstandaarden, benchmarks, intern beleid, werkelijke cijfers, etc.
  • Doorrekenen kanaalstrategie en maken van business cases
  • Strategieworkshops met management en staf
  • Opstellen nieuwe kanaalstrategie.